Black Friday to jedno z najważniejszych wydarzeń w kalendarzu dla właścicieli sklepów e-commerce. Dla klientów oznacza to szansę na zakupy po atrakcyjnych cenach, a dla przedsiębiorców okazję do znacznego zwiększenia sprzedaży. Jednak, aby kampania na Black Friday okazała się sukcesem, trzeba odpowiednio się przygotować. Początek października to idealny moment, aby podjąć się spokojnych i przemyślanych kroków do udanej kampanii promującej Twoje produkty na Black Friday. W tym wpisie podpowiadam, jak przygotować swój sklep online do tego wielkiego dnia, aby Twoja akcja sprzedażowa zakończyła się sukcesem.

Zacznij wcześniej planować kampanię

Nie czekaj do ostatniej minuty, aby włączyć promocję w sklepie online. Rozpoczęcie działań nad kampanią wyprzedażową pozwoli Ci np. odpowiednio zaplanować strategię cenową produktów, zdobyć czas na testowanie rozwiązań i wywołanie podekscytowania wśród Twoich odbiorców. Wybierz kanały i sposoby dotarcia do nowych i istniejących klientów, którzy mogą skorzystać z Twoich produktów w korzystnej cenie.

Przygotuj swój sklep online na TIP TOP

1. Optymalizacja wydajności strony

Najważniejszą rzeczą, na którą należy zwrócić uwagę, jest wydajność Twojego sklepu online. Upewnij się, że strona działa płynnie i niezawodnie, aby zapobiec awariom w trakcie wzmożonego ruchu w Black Friday. Przetestuj ją pod kątem szybkości ładowania, zwłaszcza na urządzeniach mobilnych. Zastosuj kompresję obrazów, zminimalizuj ilość skryptów i upewnij się, że serwer jest gotowy na większe natężenie odwiedzin klientów na stronie. Upewnij się również, że Twój sklep online jest w pełni responsywny na różnych urządzeniach mobilnych, ponieważ wg badania „Polaków Portfel Własny: Polacy na e-zakupach 2022” aż 46 procent Polaków kupujących w internecie najchętniej robi to przez smartfona.

2. Aktualizacja produktów, zdjęć czy grafik

Upewnij się, że wszystkie produkty w Twoim sklepie są aktualne, dostępne i czy masz odpowiednią ilość zapasów, aby sprostać wzmożonemu popytowi w okresie Black Friday. Sprawdź również dostępność wariantów rozmiarów i kolorów. Usuń lub oznacz jako wyprzedane produkty, te z nich, których nie ma już na stanie magazynowym. Zaktualizuj opisy produktów i jeśli to konieczne, również zdjęcia na bardziej atrakcyjne i wyższej jakości. Dodaj również nowe produkty związane tematycznie z Black Friday, które przyciągną uwagę klientów.

3. Testowanie procesu zakupowego

Przed uruchomieniem kampanii na Black Friday dokładnie przetestuj proces zakupowy na swojej stronie internetowej. Upewnij się, że doświadczenia użytkowników na stronie nie będą w żaden sposób zakłócone. Sprawdź, czy koszyk działa poprawnie, proces płatności jest łatwy, szybki i intuicyjny, a potwierdzenia zakupu są wysyłane klientom bez przeszkód. Niech Twój proces zakupowy będzie jak najbardziej bezproblemowy, aby zachęcić klientów do dokonania zakupów oraz powrotu do sklepu w przyszłości.

4. Oferowanie paczek produktów

Black Friday to doskonały moment, aby zaoferować klientom paczki produktów. Przygotuj zestawy produktów powiązanych, które dadzą jeszcze większą wartość Twoim klientom i mogą być kupione razem z rabatem. Klienci docenią, że otrzymają więcej

za mniej, a to podniesie wartość koszyka w Twoim sklepie i zwiększy średnią wartość zamówienia.

Daj swoim produktom rozgłos

Kreatywność i innowacyjne podejście może wyróżnić Twój sklep online w morzu konkurencyjnych ofert. Teasery, ciekawe grafiki czy dynamiczne rolki w mediach społecznościowych, wysokiej jakości zdjęcia produktów oraz nowe, atrakcyjne banery na stronie internetowej to tylko kilka sposobów, które warto wdrożyć do planu przygotowań na wielką wyprzedaż w Twoim sklepie. Dodatkowo zwizualizowanie pozostałego czasu do rozpoczęcia akcji na stronie głównej może budować napięcie i zainteresowanie klientów, zachęcając ich do powrotu w dniu akcji.

Wykorzystaj Twoją najmocniejszą broń, czyli rozpocznij kampanię mailingową

Kampania mailingowa to kluczowy element strategii marketingowej na Black Friday. Pozwala na bezpośredni kontakt z Twoimi klientami, a to oznacza, że Twoja oferta trafi prosto do ich skrzynek mailowych (i to przy praktycznie zerowym budżecie). To bardziej osobisty sposób komunikacji niż reklamy na stronie internetowej czy w mediach społecznościowych. Przygotuj atrakcyjne e-maile promocyjne, które informują Twoich klientów o nadchodzących ofertach. Wyodrębnij segmenty odbiorców i stwórz dla nich spersonalizowane wiadomości. Możesz także wysłać e-maile przedsprzedażowe, aby zbudować napięcie przed Black Friday. Nie zapomnij także o przypomnieniach o nadchodzącym wydarzeniu w dniu akcji.

Monitoruj i optymalizuj

W dniu Black Friday bądź gotowy na wzmożony ruch i zapytania klientów. Monitoruj wydajność strony i kampanii marketingowej w czasie rzeczywistym. Bądź gotowy do szybkiego reagowania na ewentualne problemy i pytania klientów.

Wykorzystaj Black Friday do maksimum

Podsumowując, Black Friday to okazja, która może przynieść Ci duże zyski, ale tylko wtedy, gdy odpowiednio się przygotujesz. Optymalizacja strony, aktualizacja produktów, testowanie procesu zakupowego, oferowanie paczek produktów, kampania mailingowa i bieżące monitorowanie to kluczowe elementy udanej kampanii na Black Friday. Przygotuj swój sklep online na “tip top”, aby zyskać lojalnych klientów i zwiększyć swoją sprzedaż w tym okresie.

Potrzebujesz pomocy przy stworzeniu i optymalizacji kampanii na Black Friday?

Odezwij się do mnie, a z chęcią pomogę Ci wykorzystać potencjał tej akcji do maksimum. NAPISZ DO MNIE.

A jeśli wiesz już, że potrzebujesz kampanii płatnej – skorzystaj z mojej usługi kupując gotowy produkt.

Grzegorz